wtorek, 28 lutego 2017

,,Hobbit” , John Ronald Reuel Tolkien

Po wakacjach obejrzałem trzy części ,,Hobbita” i postanowiłem go przeczytać.
         Z wielkim zaciekawieniem zabrałem się za czytanie książki. Jej głównym bohaterem jest hobbit Bilbo Baggins. Został on wybrany przez czarodzieja Gandalfa  ,,włamywaczem", który wyruszył w podróż po skarb. Towarzyszyło mu trzynastu krasnoludów i czarodziej. Skarb należący do krasnoludów ukryty był we wnętrzu Samotnej Góry. Bogactwa pilnował smok Smaug. Podczas wędrówki Bilbo poznał tajemnicze Elfy, Beorna, który potrafi zmieniać się w niedźwiedzia, przerażające Trolle i Gobliny, oraz strasznego wodza Orków i Wargów. Gdy dotarli z kompanią do miasteczka Esgaroth, otrzymali pomoc w przygotowaniach do walki. W jaskiniach Gór Mglistych Bilbo znalazł magiczny pierścień, który należał do Golluma. Dzięki niemu stawał się niewidzialny i unikał wielu niebezpieczeństw. Cała drużyna dotarła do Samotnej Góry i wzięła udział w Bitwie Pięciu Armii. Smok Smaug został zabity przez Barda - obrońcę miasta, a krasnoludy odzyskały swój skarb. Dzięki tej przygodzie Bilbo docenił wartość przyjaźni. Cały i zdrowy wrócił do domu w Bag End pod Pagórkiem w Hobbitonie.
         Ta powieść bardzo mnie zaciekawiła i nie mogłem się od niej oderwać. Pokazała mi fantastyczny świat pełen niespotykanych postaci, ciekawych i niebezpiecznych wydarzeń. Chętnie sięgnę po inną książkę tego samego autora. I zachęcam wszystkich do przeczytania „Hobbita”, w którym poznacie nietypowych bohaterów, cudowne opisy przyrody oraz wiele niesamowitych przygód, o których nie sposób w kilku zdaniach opowiedzieć. 

Oliwier P. kl. IV b

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz