wtorek, 28 lutego 2017

„Mój tato szczęściarz”, Joanna Papuzińska

 Książka, którą ostatnio przeczytałam, nosi tytuł „Mój tato szczęściarz”. Jej autorem jest znana pisarka Joanna Papuzińska. Książka opowiada o dziewczynce o imieniu Asiunia, która opisuje przygody swojego taty podczas II wojny światowej.
         W czasie wojny Asiunia z młodszym bratem mieszkała u swojej babci w Aninie pod Warszawą. W tym czasie jej tata w Warszawie pomagał bezdomnym dzieciom. W czasie Powstania Warszawskiego tata Asiuni został postrzelony w łokieć przez niemieckiego żołnierza. Wówczas został  zabrany do szpitala, gdzie lekarze opatrzyli mu ranę. Następnie musiał uciekać kanałami w miejsce, gdzie nie było Niemców. W czasie przejścia kanałami upadł i złamał rękę. Pomimo tego uważał, że miał szczęście, ponieważ inni ludzie pomogli mu wydostać się na powierzchnię. Niestety na szpital, do którego trafił, spadła bomba i zburzyła budynek. Na szczęście tata dziewczynki leżał pod stołem i dzięki temu przeżył, ale miał złamaną miednicę. W tym czasie Powstanie Warszawskie upadło, a Niemcy wypędzili Warszawiaków z miasta. Tata Asiuni również musiał uciekać. Los sprawił, że znalazł swoje dzieci i od tego czasu byli już razem.
         Książka, którą przeczytałam bardzo mi się podobała, ponieważ dzięki niej dowiedziałam się o życiu ludzi w czasie II wojny światowej. Cieszę się, że żyję w kraju, w którym nie ma wojny. Mogę powiedzieć, że jestem szczęściarą. 
 Emilia G. kl. IV b

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz